Power BI i Office 365
Power BI i Office 365 er Microsoft’s cloud-baserede business intelligence løsning, som anvendes indefra Excel og Office 365 til at analysere og visualisere data på en let og ligetil måde – uden krav til programmeringsevner. BI løsningen er designet til, at hjælpe forretningsbrugerne til, at opnå indsigt i forretningens data og inkluderer ifølge Microsoft følgende:
- Excel – Et stærkt slutbrugerværktøj med rige muligheder for, at bygge overbevisende analyser og præsentationer – kendt og elsket af mange.
- Power Query: Sætter brugeren i stand til hurtigt, at søge og udvælge og hente data – fra såvel virksomhedsdatabaser som eksterne datakilder – alt sammen forgår i Excel.
- Power Pivot: Multidimensionelt analyseværktøj til, at designe og opbygge fleksible datamodeller i Excel.
- Power Map: Et 3D datavisualiseringsværktøj til, interaktivt at gruppere og visualisere data på et geografisk kort.
- Power View: Til at skabe interaktive diagrammer, grafer og anden form for visuel præsentation af data.